איך לחסוך עמלות בהזמנת שירותי תיירות בישראל

אתם עובדים קשה, חוסכים את הכסף שקל לשקל, והכל במטרה שאחת לתקופה מסויימת תוכלו לשכוח לכמה ימים מצרות היום יום, לקחת את בן או בת זוג, או במקרה של ילדים גם אותם כמובן, ולצאת לחופשה שאתם כל כך מפנטזים עליה כבר תקופה ארוכה.

אותה חופשה שתעזור לכם לנקות את הראש מהלחץ והשגרה ותטעין אתכם באנרגיות חדשות. אתם מתחילים לעשות בירורים ולבדוק כמה ימי חופש אתם יכולים לקחת, ואחרי ניתוח קצר מבינים שהפתרון העדיף ביותר עבורכם הוא להישאר בארץ וליהנות מחופשה מפנקת בארץ הקודש. השלב הבא הוא להתחיל לבדוק מה היעד שכדאי לכם לנסוע אליו.

אתם כמובן מסתמכים על המלצות, אך הכל קשור גם בתקציב. אתם עושים בירורים ומתחילים לדבר עם סוכני נסיעות ונציגים בטלפון של כל מיני חברות תיירות שמוכרות חבילות נופש. משיחה לשיחה אתם מגלים סימני ייאוש. המחירים יותר גבוהים ממה שחשבתם בהתחלה והחופשה מתחילה להתרחק. רק יש דבר אחד שכנראה לא לקחתם בחשבון כשאתם מזמינים מנציג אנושי: המחיר של החופשה יהיה ברוב המקרים גבוה יותר בכל פעם שביניכם לבין החופשה עומד גורם שלישי.

זה לא סוד, שכמו בענפים רבים במדינת ישראל בהם בין הלקוח לבין הזמנת מוצר כלשהו חוצץ אדם שתפקידו הוא לסגור את המכירה, כך גם בענף התיירות, העמלות המשולמות תמיד יגולמו במחיר הסופי של הלקוח.

כן, כשאתם רוכשים את החופשה שלכם על ידי נציג טלפוני של חברת תיירות או סוכני נסיעות, מישהו צריך לשלם להם על עבודת התיווך שהם עשו. אם אתם חושבים שבית המלון הוא זה שמשלם להם את העמלה – כנראה שאתם טועים. הצרכן הוא זה שמשלם את העמלה לאותו נציג מכירות, מבלי שהוא אף יהיה מודע לכך. כלומר, מהמחיר הסופי שאתם משלמים (ומראש הוא יותר גבוה בשל כך) אחוז מסויים עובר לאיש המכירות.

גם לאתרים באינטרנט המבטיחים מחירים זולים יותר, במידה ואתם מתקשרים לנציגים שלהם, אתם תשלמו אחוז גבוה יותר ממה שהייתם משלמים אם לא הייתם נעזרים בשירותים שלהם.

אז איך חוסכים את העמלה?

הרבה אתרים ברשת אומרים את זה בפה מלא: אם תזמינו ישירות מהאתר ותוותרו על שירותיו של נציג המכירות, תוכלו לחסוך את עמלת ההזמנה ובכך להביא להוזלה במחיר. כשמדובר במספר חדרים למספר נפשות, העמלות יכולות להפוך למשמעותיות מאוד, וחסכון בהם מוזיל את המחיר בצורה חדה.

אופציה נוספת ואפקטיבית לחסכון בעמלה, הוא להזמין ישירות מבית העסק עצמו. הזמנה ישירות מהמלון, חוסכת את עמלת התיווך לסוכן המכירות, בעוד למלונות גם יש נציגים טלפוניים, במקרים רבים העמלה המשולמת להם היא נמוכה מהעמלה המשולמת לחברת תיירות חיצונית, וגם כאן אתם בעצם חוסכים כסף.

יותר מזה, הזמנה ישירות מהאתר של המלון במקרים רבים תביא לחסכון אף גדול יותר מהזמנה ישירה באתר תיירות כלשהו.

תחפרו ברשת- האינטרנט הביא עמו תחרות עזה בשוק התיירות, עשרות אתרים שמתחרים זה בזה ובמקרים מסויימים מוכנים לקחת עמלה קטנה יותר מהמתחרים, העיקר שתסגרו את הדיל לחופשה הבאה שלכם דרכם. שבו על המחשב, כנסו לאתרים, בצעו השוואת מחירים ותבדקו היטב אצל כל האתרים המתחרים היכן תוכלו לקבל את הדיל הטוב ביותר.

קשרים אישיים- כן, כמו בכל דבר אחר, באופן טבעי, אם יש לכם קשרים אישיים תנצלו אותם, אל תתביישו, בסופו של יום – אם אתם מכירים מישהו שמכיר מישהו, אתם יכולים ליהנות ממחירים זולים יותר.

לסיכום, עמלות תיווך בענף התיירות הם דבר שבשגרה. כמו בכל מקום אחר, לבתי המלון אינטרס ברור למכור את החדרים שלהם, באופן טבעי הם מתמרצים סוכני נסיעות או נציגי מכירות ומשלמים להם עמלות על כל מכירה.

עם התפשטות האינטרנט וההבנה כי בתי המלון יכולים למכור גם חבילות מבלי מגע אנושי וישירות לצרכן דרך הרשת, או שחברות התיירות יכולות לחסוך את עמלת מכירת הנציג שלהם, הצרכן הוא זה שנהנה מהסיטואציה, כי בסופו של יום כל אחד רוצה לשלם כמה שפחות. כל מה שצריך לעשות זה לשבת ולחפש, לבצע מחקר מקיף בין כל האפיקים השונים ולמצוא את החופשה המשתלמת ביותר עבורכם. שיהיה לכם בכיף וחופשה זולה ונעימה.