האם כדאי לפתח קשרים עם משרד נסיעות או משרדי תיירות מסוימים?
בימינו, כאשר האינטרנט משמש אותנו לכל כך הרבה דברים, ישנם "מוסדות" שכבר מתקשים למצוא את מקומם. כאלה הם למשל משרדי התיווך, שבזכות לוחות מודעות ופרסומים ללא תשלום, איבדו לכאורה חלק גדול מהתפקיד שלהם.
משרדי נסיעות הם מעין משרדי תיווך, אם תרצו: משרדי תיירות וסוכנויות נסיעות מציעים למכור לנו מוצרים שנוצרים ויוצרו על ידי גוף שלישי – סיטונאי תיירות. כיום אנחנו לכאורה לא צריכים משרדי תיירות וסוכנויות נסיעות, כיון שאותם סיטונאי תיירות יודעים לפנות אלינו ישירות, באמצעות האינטרנט, ברשימות דיוור וכד'.
אבל המציאות מוכיחה שהדברים לא חלקים או "סגורים": גם בין סיטונאי התיירות, התחרות גדולה. רבים נוטים לעגל פינות או להציע מוצרים שהאיכות שלהם מעורבת. בין השאר, התפקיד והמומחיות של משרדי תיירות וסוכנויות נסיעות רבים הוא לזהות את החבילות הטובות יותר והטובות פחות ולהמליץ על הטובות יותר ללקוחות.
לדוגמא, משרדי תיירות וסוכנויות נסיעות יודעים ויכולים להצביע על חבילות תיור שכוללות טיסות מאוד זולות, כיון שהן נוחתות בשדות מרוחקים. באותה מידה, משרדי תיירות וסוכנויות נסיעות אף יזהו מלונות פחות אטרקטיביים או הצעות שיש בהן יותר מדי אקסטרות או ערבים וימים חופשיים. במקרים כאלה, כמו עם כל ספק שהוא, קשר אישי עם משרדי תיירות וסוכנויות נסיעות יכול לדרבן אותם להציע לכם את ההצעות הטובות יותר בשלב הראשון, כלקוח מועדף.
קשרים טובים עם משרדי תיירות וסוכנויות נסיעות יכולים לחסוך לכם לא מעט כסף גם בזיהוי הזדמנויות: חבילה חדשה שיוצאת לשוק או מספר מקומות מצומצם על טיסה אטרקטיבית במיוחד. כל ספק, ומשרדי תיירות וסוכנויות נסיעות בתוך כך, יעדיפו קודם כל להציע את המוצרים וההזדמנויות הטובים ללקוחות הקבועים שלהם, ולמי שיש להם איתם קשרי עבודה טובים.
מה לגבי היותם של משרדי תיירות וסוכנויות נסיעות סוכנים של אותם סיטונאי תיירות וחברות תעופה?
משרדי תיירות וסוכנויות נסיעות טובים וגדולים קונים ומרכזים הזמנות רבות מגורמים שונים, כמו בתי מלון וחברות תעופה. במשך השנים, הסוכנים במשרדי תיירות וסוכנויות נסיעות פיתחו ומפתחים קשרי עבודה ואפילו חברות עם עובדי החברות השונות.
קורה ואתם צריכים לשנות מועד טיסה או חבילה, או הגעה לבית מלון. אם תנסו לעשות זאת ישירות, יש להניח שאף אחד לא יכיר אתכם. מצד שני, אם סוכני משרדי תיירות וסוכנויות נסיעות עושים את המאמץ, לעיתים קרובות עוזרים להם והולכים לקראתם.
בסופו של דבר, אם כך, שמירה על קשר אישי טוב עם סוכן או סוכנת במשרדי תיירות וסוכנויות נסיעות קבועים יכול לחסוך לכם כסף ברכישת מוצרי תיירות, בזיהוי מוצרי תיירות טובים יותר ובאיתור הזדמנויות. נקודה חשובה נוספת היא בהיות משרדי תיירות וסוכנויות נסיעות סוכנים של אותם סיטונאים וחברות תעופה: משרדי תיירות וסוכנויות נסיעות יעזרו לכם לשמור על האינטרסים שלכם במקרים חריגים בהם נדרשת גמישות מצד הגוף השלישי, שמירת מקום על לרגע האחרון, שינויי תזמון או ביטולים וכדומה.